Muziekles in Amsterdam Noord

Beginnen met een instrument?

Je denkt erover om zelf een instrument te gaan bespelen? Je wil je kinderen laten kennismaken met muziek? Je hebt ooit gespeeld en wil dit weer gaan oppakken?

Harmoniecorps Tuindorp verzorgt muzieklessen voor jong en oud, beginnend en gevorderd. Voor klarinetles en fluitles maakt HCT gebruik van afgestudeerde docenten die verbonden zijn aan de vereniging. Voor andere instrumenten kunnen wij je helpen aan een goede docent in de buurt.

Daarnaast kan HCT een instrument in bruikleen geven als dit voorradig is. Je moet dan natuurlijk wel lid worden van de vereniging. Toch handig, als je het nog niet helemaal zeker weet. Zo kun je je investering nog even uitstellen.

Blokfluitgroep

Voor de echte beginnertjes worden er blokfluitlessen verzorgd. De groepen worden ingedeeld naar leeftijd zodat je kind altijd aanspraak heeft bij leeftijdsgenootjes. De lessen worden verzorgd door professionele docenten.

meer informatie over blokfluitgroepen

Individuele lessen

Voor de kinderen, maar ook volwassenen, die de stap naar een ander instrument willen maken of al gemaakt hebben, bieden we een aantal mogelijkheden:

Opstaporkest

Wanneer jij of je kind een zeker niveau bereikt heeft, kan er worden meegedaan met het opstaporkest. Hier leer je samenspelen met andere instrumenten en krijgt je extra motivatie om weer verder te gaan. Het zal je verbazen met welke resultaten deze groep optreedt!

Groot orkest

Vanaf niveau B kan er worden meegedaan met het grote orkest. Het echte werk gaat dan beginnen! Dit orkest, circa 50 man sterk, staat onder leiding van een beroepsdirigent en werkt wekelijks aan uitdagende programma’s.

Tot slot

Wij staan garant voor een levenslange muziekverslaving! Gelukkig niet schadelijk voor de gezondheid en zeer positief voor het sociale leven :) Ook is al wetenschappelijk bewezen dat muzikale kinderen beter kunnen leren op school. Reden genoeg om eens kennis te komen maken.

Neem contact met ons op als je meer wilt weten. Je kunt alle gegevens vinden op onze contactpagina.

nl_NL