Klarinetles in Amsterdam Noord

Tom Wolfs

Tom Wolfs verzorgt sinds 2008 klarinetlessen bij muziekvereniging Harmoniecorps Tuindorp in Amsterdam Noord. Tom is een professioneel klarinettist (afgestudeerd Master Cum Laude aan het Conservatorium van Amsterdam!) en geeft les op dinsdagavond in het verenigingsgebouw van HCT. Je hebt hem vast wel eens op TV gezien. Bij Podium Witteman, Top2000 of het nieuwjaarsconcert van het Nederlands Blazersensemble!

Sophie Schreurs

Sophie Schreurs is sinds 2019 onze tweede klarinetdocent. Hierdoor kunnen we extra leerlingen plaatsen. Sophie behaalde in 2022 haar master diploma aan het Conservatorium van Amsterdam. Ze is sinds 2021 in dienst bij de Marinierskapel der Koninklijke Marine en heeft daarvoor al in diverse toporkesten gespeeld, zoals het Concertgebouworkest en het Nederlands Blazersensemble. Je kunt les bij haar nemen op dinsdagmiddag en -avond in het verenigingsgebouw van HCT.

Ana Prazares

Onze derde klarinet docent is Ana Prazares, sinds 2023. Ana behaalde in 2021 haar master diploma aan het Conservatorium van Amsterdam. Ze speelt onder andere bij het Concertgebouworkest, het Nederlands Philharmonisch Orkest en het Concertgebouw Kamerorkest. Je kunt les bij haar nemen op dinsdagmiddag en -avond in het verenigingsgebouw van HCT.

Wat ga je leren?

Van Tom en Sophie leer je alles wat nodig is om je instrument goed te bespelen. Uiteraard leer je door veel te oefenen de juiste blaas- en vingertechniek. Maar daarnaast leer je ook hoe je een goed riet selecteert of bewerkt, welk mondstuk je het best kunt gebruiken en hoe je je instrument onderhoudt. Te veel om op te noemen dus.

Afhankelijk van je niveau, kun je al snel gaan kennismaken met het samenspelen met anderen muzikanten in het opstaporkest of grote orkest van HCT.

Klarinetles voor jong en oud

De lessen zijn voor jong en oud, van beginnend tot (ver)gevorderd! Iedereen kan namelijk dit mooie instrument leren bespelen. En kun je al een aardig nootje wegblazen? Tom en Sophie hebben je nog heel wat te leren!

De lessen bij onze docenten zijn bedoeld om later te komen meespelen in ons orkest. Eerst in het opstaporkest en later, als het juiste niveau is bereikt, in het grote orkest. Als leerling word je ook lid van HCT.

Heb je nog geen klarinet?

Dat is geen probleem. Als lid van HCT kun je een instrument gratis in bruikleen krijgen! (Mits op voorraad)

Meer informatie

Wil je meer informatie over de mogelijkheden van lessen in combinatie met een lidmaatschap? Neem dan contact op met HCT of kom langs op dinsdagavond. Tot ca. 21.15 kun je altijd vrijblijvend binnen lopen.

nl_NL