Fluitles in Amsterdam Noord

Rosanne van Bers

Rosanne van Bers verzorgt in Amsterdam blokfluit- en dwarsfluitlessen bij muziekvereniging Harmoniecorps Tuindorp in Amsterdam Noord. Rosanne is professioneel fluitiste en geeft les op dinsdagavond in het verenigingsgebouw van HCT.

Let op

Wegens grote belangstelling zitten de fluitlessen voorlopig vol. Als je je nu aanmeldt, plaatsen we je op een wachtlijst. Vermoedelijk kun je dan medio 2024 van start met je lessen.

Wat ga je leren?

Van Rosanne leer je alles wat nodig is om je instrument goed te bespelen. Uiteraard leer je door veel te oefenen de juiste blaas- en vingertechniek. Een goede beheersing van het instrument is hierbij belangrijk. Daarom wordt er in de lessen veel aandacht besteed aan een goede houding, ademhaling, toonvorming en techniek. Samen muziek maken maakt het fluitspelen natuurlijk nog leuker. Bij Harmoniecorps Tuindorp kan dat al na een ongeveer een half jaar in het opstaporkest. Weet je nog niet welk instrument je wilt bespelen? Je kunt ook beginnen met blokfluitles. Dan leer je alvast de beginselen van muziek maken, zoals noten lezen, toonladders, etc.

Fluitles voor jong en oud

De lessen zijn voor jong en oud, van beginnend tot (ver)gevorderd! Iedereen kan namelijk dit mooie instrument leren bespelen. En kun je al een aardig nootje wegblazen? Rosanne heeft je nog heel wat te leren!

De lessen bij onze docenten zijn bedoeld om later te komen meespelen in ons orkest. Eerst in het opstaporkest en later, als het juiste niveau is bereikt, in het grote orkest. Als leerling word je ook lid van HCT.

Heb je geen Dwarsfluit?

Dat is geen probleem. Als lid van HCT kun je een instrument gratis in bruikleen krijgen! (Mits op voorraad)

Meer informatie

Wil je meer informatie over de mogelijkheden van lessen in combinatie met een lidmaatschap? Neem dan contact op met HCT of kom langs op dinsdagavond. Tot ca. 21.15 kun je altijd vrijblijvend binnen lopen.