Docenten

Tom Wolfs

Tom Wolfs (Geleen, 1989) studeerde klarinet aan het Conservatorium van Amsterdam en behaalde zijn master cum laude in 2014. Tegelijkertijd met zijn studie aan het conservatorium studeerde Tom Muziekwetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Voor de master Arts and Culture (Musicology) ontving hij in hetzelfde jaar zijn diploma. Tom maakt deel uit van het Nederlands Blazers Ensemble en het Nieuw Amsterdams Klarinet Kwartet en remplaceert regelmatig bij de Nederlandse symfonieorkesten. Al sinds 2008 geeft Tom met veel enthousiasme klarinetlessen in en rondom Amsterdam en sinds 2020 is daar een aanstelling aan het Conservatorium van Amsterdam bijgekomen. Als ware Bourgondiër houdt Tom enorm van lekker koken en een goed glas wijn. Een verdere verdieping in deze materie bleek dan ook onontkomelijk en in 2017 rondde hij met goed gevolg de Vinologenopleiding af.

Sophie Schreurs

Sophie Schreurs (1998) werd geboren in het Limburgse Sevenum en studeerde klarinet aan het Conservatorium van Amsterdam bij Harmen de Boer en Arno Piters. In 2022 behaalde ze haar masterdiploma. Sophie is sinds 2021 in dienst bij de Marinierskapel der Koninklijke Marine. Eerder maakte ze deel uit van het Jong Nederlands Blazers Ensemble en het Jeugd Orkest Nederland. Ze remplaceerde ze bij onder andere het Phion, het Nederlands Blazers Ensemble, het Koninklijk Concertgebouworkest, de Marinierskapel der Koninklijke Marine, en het Orkest van de Koninklijke Luchtmacht. Sinds 2019 is Sophie één van de klarinetdocenten bij Harmoniecorps Tuindorp.

Rosanne van Bers

Rosanne van Bers (1998) rondde haar bachelor fluit aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag bij Jeroen Bron in 2020 af. Ze vervolgde haar opleiding met een master aan het Conservatorium van Amsterdam waar ze studeerde bij Kersten McCall, Vincent Cortvrint en Mariya Semotyuk. Afgestudeerd in 2023, werkt Rosanne nu als freelancer bij verschillende orkesten en ensembles en maakt ze vast onderdeel uit van Neo-fanfare 9x13 en haar eigen kamermuziekensemble FLUWEEL. Sinds 2018 geeft Rosanne naast haar activiteiten als uitvoerend fluitiste met veel plezier fluitles. ‘Op het podium staan en docent zijn gaan hand in hand. Ik breng mijn eigen kennis en ervaring mee naar de les en leer tegelijkertijd ook veel van mijn leerlingen.’ Naast methodieklessen van Thies Roorda en Wieke Karsten volgde Rosanne aanvullende pedagogische vakken tijdens haar master, en de cursus Muziek als Vak. ‘Ik geniet van het overbrengen van mijn kennis van muziek en fluitspel en vind het een leuke uitdaging elke leerling op zijn of haar eigen manier zo goed mogelijk te laten leren en spelen. Het belangrijkst in mijn lessen? Plezier en het delen van de liefde voor muziek.’

Ana Prazeres

Ana Prazeres (1995) is afkomstig uit Portugal en is onze derde klarinetdocent. Zij studeerde aan het Conservatorium van Amsterdam, waar zij in 2021 haar master behaalde. Ze speelde onder meer bij het Concertgebouworkest, het Nederlands Philharmonisch orkest en het Concertgebouw Kamerorkest.