Concertorkest

Concertorkest Harmoniecorps Tuindorp

Het grote orkest van HCT bestaat uit ca. 50 muzikanten. Sinds augustus 2009 is Bert Willemsen dirigent. Het doel van HCT is om op een fijne en ontspannen manier en in een veilige omgeving met elkaar muziek te maken. We zijn serieus aan het werk, maar hebben tegelijkertijd erg veel lol!

Het repertoire is zo breed mogelijk: bewerkingen van klassieke muziekwerken, jazz-, musical- en filmmuziek en eigentijdse werken, speciaal geschreven voor harmonieorkesten, en populair repertoire zitten standaard in de map.

Gemiddeld heeft HCT 10 optredens per jaar waarvan een aantal vaste optredens en concerten:

Wanneer kun je meedoen?

Het concertorkest staat open voor muzikanten die redelijk tot goed kunnen spelen. De dirigent van het orkest bepaalt of je kunt instromen in het orkest. Als je hier nog niet klaar voor bent, kun je wel alvast meespelen in het opstaporkest! Uiteraard is er niveauverschil tussen de verschillende leden van het orkest, maar het is de bedoeling dat ieder op zijn eigen niveau en plaats in het orkest zijn steentje bijdraagt aan een optimaal muzikaal resultaat. Dit is goed te realiseren omdat muziekpartijen een verschillende moeilijkheidsgraad hebben.

De repetities zijn elke dinsdagavond van 20.15 – 22.15 uur in de Rank, Druivenstraat 35, 1033 JR Amsterdam Noord.

In principe zijn alle instrumenten welkom, tenzij de dirigent besluit dat er te veel muzikanten in een sectie zitten waardoor de balans in het orkest wordt verstoord. Kom eens langs om te kijken of het wat voor je is. Altijd welkom!

Tot slot

Binnen onze mogelijkheden proberen we altijd het maximale niveau en resultaat te behalen, met voldoende uitdaging voor iedereen. Dit zorgt ervoor dat iedereen zich comfortabel kan voelen op elk niveau, met een zeer prettige ontspannen en sociale sfeer tot gevolg.

Niet voor niets noemen wij onszelf ‘het leukste orkest van Amsterdam Noord!’

Dat dit ook tot een prima resultaat kan leiden kun je zelf beoordelen op ons YouTube-kanaal. Onze concerten worden goed bezocht door een trouwe aanhang van ca. 250 mensen.